EOTech 551 China

19.01.2013 10:59

Po dlouhém rozhodování jaký kolimátor si mam koupit, jsem se rozhodl pro EOTech 551 (A.C.M). Dříve jsem vlastnil klasický otevřený kolimátor, který mi vyhovoval, ale jednoho dne mi ho kolega prostřelil při akci. Váhal jsem, jestli si ho mam koupit znovu nebo zkusit jiný kolimátor. Nakonec jsem koupil tento EOTech.

V balení najdete kolimátor, rychloupínač, odklopné krytky, návod a hadřík. Kolimátor je vcelku dobře zpracovaný nicméně disponuje mnoha vadami – při vyndání z krabice jsem si ihned všiml orezavělích šroubků a taky jsou hodně odrhlé, asi čínský konstruktér to dělal po tmě a ještě k tomu nohama se špatným bitem. Do kolimátoru se vkládají 2 baterie LR 44 (né však 4 baterie, jak tomu bylo v návodu) Doporučuji použít kvalitnější LR 44, protože při slunečném dni je záměrný bod hůře vidět a to i s maximálním jasem. Kolimátor má dvě barvy záměrného bodu: červenou a zelenou, přičemž zelená je hůře vidět (používám při šeru nebo ve tmě), u obou barev jde velmi dobře štelovat jas. Záměrný bod je samozřejmě nastavitelný v obou osách X a Y. Další mínusem je horší kolimace, avšak se to dá předpokládat vzhledem k tomu, že kolimátor konstruovali v Číně, ale není to zas tak hrozné.  Další nevýhoda je, že vás celkem dobře prozradí, protože červený bod je velmi dobře vidět i na několik desítek metrů, takže pro nepřítele je to dobré J. Na kolimátor jsem si pořídil ochranné sklíčko, abych předešel dalšímu prostřelení. Naopak mě velmi potěšilo, že sklíčko skoro nevytváří "duchy", protože jsem četl hodně postřehů z tohodle kolimátoru a každý psal, že to má jako zrdcadlo :-), asi mám nějakoou novou verzi.

Jsme rád, že jsem si tento kolimátor koupil i na řadu nevýhod. Proto ho doporučuji.

Shrnutí:

+ vzhled

+ konstrukce

+ cena (1000-1500Kč)

 

- horší viditelnost záměrného bodu na slunci

- horší kolimace

 

 

 

EOTech na mé G36C

 

Obsah balení

 

 

 

 

Zde je vidět ochrané sklíčko

 

 

 

 

Červený bod, který vás může prozradit na několik desítek metrů

 

 

Napsal Adam V.